Fraude en integriteit

Je leest er de laatste jaren steeds vaker over: fraude en integriteit. En dan vooral de schendingen van integriteit: financiële fraude, belangenverstrengeling en natuurlijk grensoverschrijdend gedrag. Integriteit gaat over mensen. Mensen die wel of niet de juiste dingen doen. Als organisatie wil je voorkomen dat je medewerkers in dienst neemt die een verhoogd risico met zich meedragen als het gaat om dergelijk niet-integer gedrag.

Pre Employment Screening

Een van de bekendste en meest gebruikte manieren om als organisatie dit soort ‘risico’s’ te voorkomen, is het uitvoeren van een Pre Employment Screening. Hierbij breng je in kaart welke integriteitsrisico’s een nieuw aan te stellen personeelslid eventueel met zich mee zou kunnen nemen in zijn of haar nieuwe baan. Denk hierbij aan medewerkers die in het verleden over de schreef zijn gegaan, een mogelijk strijdige nevenactiviteit hebben, of in een dermate penibele situatie verkeren dat zij verhoogd chantabel of omkoopbaar zouden kunnen zijn.

Onze organisatie

Signum Interfocus is een fraudeonderzoek- en integriteitsadviesbureau, met een vergunning van het ministerie van Justitie en Veiligheid. Wij helpen organisaties om hun weerbaarheid tegen integriteitsschendingen en fraude te vergroten. Dit doen wij door het uitvoeren van fraude- en integriteitsonderzoeken, het adviseren van organisaties, het verzorgen van trainingen en e-learnings op het gebied van integriteit en het uitvoeren van Pre Employment Screening bij sollicitanten.

Functie

Als coördinator Pre Employment Screening ben je de spil van deze dienstverlening. Je zorgt dat alle screeningsdossiers van A tot Z op de juiste manier worden afgehandeld, in samenwerking met onze digitaal forensisch onderzoeker, gedragswetenschapper en office manager. Je zorgt voor het initiële contact met de te screenen sollicitant en stemt operationele zaken af met onze opdrachtgevers. Je beoordeelt de uitkomsten van het digitaal achtergrondonderzoek en wint telefonische referenties bij voorgaande werkgevers van de sollicitant in. Daarnaast neem je integriteitsinterviews af met de sollicitanten en zorg je voor een nauwkeurige en vlotte afronding van het screeningsproces, door middel van het opmaken van een rapportage. Gedurende het screeningsproces onderhoud je telefonisch en per e-mail, contact met opdrachtgevers en sollicitanten.

Jouw CV

Je hebt minimaal een afgeronde mbo-opleiding en je beschikt over hbo werk -en denkniveau. Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in een zakelijke omgeving, bij voorkeur op personeelszaken, bij een werving- en selectie of uitzendbureau. Je hebt kennis van sollicitatieprocessen, organisatiestructuren en kent op hoofdlijnen de inhoud van de meest voorkomende functies binnen organisaties.

Jouw persoonlijkheid en competenties

Je bent gedreven en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel. De screeningsdossiers hebben jouw volle aandacht en je ziet geen enkel detail over het hoofd. Je bent communicatief vaardig en werkt samen met je collega’s om te zorgen dat niet alleen het proces goed loopt maar ook de sollicitanten en onze opdrachtgevers tevreden zijn over de screening. Hierbij kun je goed schakelen tussen verschillende gesprekspartners en ben je in staat om op basis van je persoonlijkheid mensen voor je te winnen. Daarnaast beschik je over een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift en Engels op spreekvaardigheidsniveau Tot slot beschik je over een vlotte en nauwkeurige typvaardigheid.

Ons aanbod

Je krijgt een interessante en verantwoordelijke functie binnen een uitdagende en dynamische werkomgeving van een fraude- en integriteitsonderzoeksbureau. Je komt te werken in een klein team van enthousiaste en bevlogen medewerkers die allemaal een verschillende achtergrond hebben in de wereld van fraude en integriteit. Onze organisatie kenmerkt zich door een informele sfeer en professionele werkwijze.

Afhankelijk van opleiding, ervaring en competenties ligt het salaris voor deze functie tussen de € 2800,- en € 3500,- bruto per maand (op basis van een fulltime 40-urige werkweek). Deze functie is voor 24 – 30 uur per week, te verdelen over 4 of 5 dagen, de standplaats is Oosterbeek (nabij Arnhem). Om je verder te ontwikkelen in deze functie, bieden we een opleiding aan waarin je de fijne kneepjes van het screeningsvak leert. Ook word je – onder andere om eventueel te kunnen worden ingezet in fraudeonderzoeken – opgeleid tot Particulier Onderzoeker, waartoe je een examen aflegt bij de Stichting Vakexamens voor de Particuliere Beveiligingsorganisaties (SVPB).
Het sollicitatieproces
Wil jij onze nieuwe collega worden? Stuur dan je motivatie en cv vóór 1 januari 2023 naar info@signum-interfocus.nl. t.a.v. de heer Boekhorst (algemeen directeur). Voor meer vragen over de functie kun je contact opnemen met de heer Ruijter (manager compliance en integriteit), via info@signum-interfocus.nl. Een pre employment screening en eventueel een geschiktheidsonderzoek maakt onderdeel uit van de selectieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.